News Post on 04 January 2022

Wildgen 4 Children 2021 Toy Drive Was a Great Success

French version below.

_Wildgen 4 Children 2021 was a great success with 66 m3 of games, toys, books and equipment collected. More than forty companies took part in Wildgen’s initiative, now an established Luxembourg event, as it has been going since 2014. The event has mobilised clients and employees to help over 3,000 youngsters around Luxembourg and the Greater Region. Let’s take a look at this year’s edition, which ended in early December.

Efficiency, solidarity and generosity are the keywords used to describe Wildgen 4 Children’s toy drive, which continues to exceed all the expectations of its organisers. Initially launched with six companies, this 8th edition has brought together more than forty Luxembourg businesses. From the 3rd to the 20th November 2021, these enterprises transformed their premises into Saint-Nicholas' grotto, and collected puzzles, books, toy vehicles, and then some.

Thanks to the generosity of the entire country, thirteen associations, all working towards the well-being of around 3,000 youngsters, received actual help in a form of gifts. The associations are unanimous about the quality of the games and toys donated, and were delighted to receive dozens of boxes sorted according to their needs. The strength of Wildgen 4 Children is twofold: the volunteers' respect for the charities’ requests, combined with a network of businesses that grows year after year.

Simone Thill, Director of Trauerwee an association that was created to support children who have lost a loved one, tells us about the initiative, "It is so that they can share their grief and emotions. We have a library with books on topics such as bereavement and loss. Through the books provided by Wildgen 4 Children, we are able to help youngsters in need to face their emotions, filter them and work through them. An important step in the grieving process."

The 2021 edition of Wildgen 4 Children in figures:

  • 66 m3 of donations collected.
  • + 3 000 young beneficiaries under 18 years old.
  • 13 charities supported throughout Luxembourg and the Greater Region.
  • 40 participating Luxembourgish businesses.
  • 18 days of collecting.
  • 63 hours of toy sorting to match the needs of the associations.

Participating businesses in the 2021 edition: Wildgen, Michel Greco, CFL, Kaempff-Kohler, L’essentiel, Streff, AKT One, Arval Luxembourg, Banque Internationale à Luxembourg, Black Wombat, Cardif Lux Vie, Centralis, Chambre de Commerce Luxembourg, Champ Cargosystems, Crèche Marco Polo - Lëtz Explore, DO Recruitment Advisors, Editus, Fortuna Banque, Gates, Gemini Governance, Ibis Styles Luxembourg Centre Gare, i-Hub, IMS, InTech, LandewyckLeasePlan, MFS Investment Management, Ocorian, Pall Center, Prolingua, Proximus, Rugby Club Luxembourg, SGI Groupe, Swissquote Bank Europe, TMF Group, T. Rowe Price, UBS

Beneficiary charities of the 2021 edition: Alupse, Croix-Rouge Luxembourg, Elisabeth Kanner - a Familljenhëllef, Fondation EPI, Fondation Kannerschlass, Fondation Pro Familia, Foyer Sud « Fraen an Nout », L’île aux clowns, Maison Croix-Rouge Arlon, Saint-Vincent-de-Paul, Stëmm vun der Strooss, TABA, Trauerwee.


_Avec 66 m3 de jeux, jouets, livres et équipements récoltés, la collecte Wildgen 4 Children se termine à nouveau sur un beau succès. La quarantaine de sociétés réunies autour de notre cabinet d’avocats, à l'origine du projet depuis 2014, a su mobiliser clients et employés pour venir en aide à plus de 3 000 jeunes à Luxembourg et dans la Grande Région. Retour sur cette initiative qui s’est achevée début décembre.

Efficacité, solidarité et générosité. Voici les mots les plus utilisés pour qualifier la collecte de jouets et de dons Wildgen 4 Children, qui n’en finit plus de dépasser les espérances de ses organisateurs. Lancée à l’origine avec six sociétés partenaires, la 8ème édition de la collecte a fédéré une quarantaine de structures luxembourgeoises. Elles ont ainsi, du 03 au 20 novembre 2021, transformé leurs locaux en annexe de Saint-Nicolas pour accueillir puzzles, livres, petites voitures et autres jouets en tout genre.

Grâce à la générosité de tout un pays, ce sont treize associations œuvrant pour le bien-être d’environ 3 000 enfants et jeunes, qui ont pu bénéficier d’une aide matérielle. Les associations sont unanimes quant à la qualité des jeux et jouets collectés et ravies d’avoir reçu des dizaines de cartons triés en fonction de leurs besoins. La force de Wildgen 4 Children est double : le respect des demandes associations par les bénévoles couplé à un réseau d’entreprises s’étendant année après année.

Simone Thill, Directrice de l’association Trauerwee nous parle de l’initiative, « Notre association a été créée il y a sept ans pour soutenir les enfants, adolescents et familles qui ont perdu un être cher, afin qu'ils puissent partager leur deuil et échanger leur vécu. Nous avons une bibliothèque dont les livres tournent autour de sujets comme le deuil et les émotions. Grâce aux livres offerts par Wildgen 4 Children, nous pouvons aider les enfants touchés par un deuil à réaliser leurs émotions, les filtrer et à mieux les comprendre. Une étape importante dans le processus de deuil. »

L'édition 2021 de Wildgen 4 Children en chiffres :

  • 66 m3 de dons collectés.
  • + de 3 000 bénéficiaires de 0 à 18 ans.
  • 13 associations soutenues à travers Luxembourg et la Grande Région.
  • 40 sociétés participantes dans tout le Grand-duché de Luxembourg.
  • 18 jours de collecte.
  • 63 heures de tri et de sélection en accord avec les besoins des associations.

Entités participant à l’édition 2021 : Wildgen, Michel Greco, CFL, Kaempff-Kohler, L’essentiel, Streff, AKT One, Arval Luxembourg, Banque Internationale à Luxembourg, Black Wombat, Cardif Lux Vie, Centralis, Chambre de Commerce Luxembourg, Champ Cargosystems, Crèche Marco Polo - Lëtz Explore, DO Recruitment Advisors, Editus, Fortuna Banque, Gates, Gemini Governance, Ibis Styles Luxembourg Centre Gare, i-Hub, IMS, InTech, LandewyckLeasePlan, MFS Investment Management, Ocorian, Pall Center, Prolingua, Proximus, Rugby Club Luxembourg, SGI Groupe, Swissquote Bank Europe, TMF Group, T. Rowe Price, UBS

Associations bénéficiaires de l’édition 2021 : Alupse, Croix-Rouge Luxembourg, Elisabeth Kanner - a Familljenhëllef, Fondation EPI, Fondation Kannerschlass, Fondation Pro Familia, Foyer Sud « Fraen an Nout », L’île aux clowns, Maison Croix-Rouge Arlon, Saint-Vincent-de-Paul, Stëmm vun der Strooss, TABA, Trauerwee.

Download file

Share this content